دستگیری سارق ۵ دستگاه خودرو در همدان 

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: سارق بومی و سابقه دار ۵ دستگاه خودروی پراید دستگیر شد.

سرهنگ علی اسدبگی گفت: این سارق ۵۰ ساله هنگام غروب آفتاب با شناسایی خودرو‌های پارک شده در حاشیه معابر، در یک فرصت و در کمترین زمان اقدام به سرقت سواری پراید و انتقال آن به مخفیگاهش می‌کرد.

او گفت: متهم وسایل و تجهیزات ۲ دستگاه سواری پراید شامل جک، لاستیک و دیگر لوازم جانبی را در خیابان به افراد عبوری فروخته سپس آن‌ها را در حاشیه خیابان رها کرده، اما سه دستگاه پراید دیگر در منزل او کشف شد.

رئیس پلیس اگاهی استان همدان گفت: این فرد پیشتر در حرفه صافکاری مشغول به فعالیت بود، اما به علت اعتیاد و افزایش بدهی به سمت سرقت وسابل نقلیه سوق می‌یابد.
اسدبگی گفت: ۵ سارق غیربومی که با شکستن توپی در‌های ضد سرقت اقدام به سرقت از منازل مسکونی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس اگاهی استان همدان گفت: سارقان که ساکن یکی از استان‌های همجوار در غرب کشور هستند با شناسایی واحد‌هایی که اعضای خانواده در منزل حضور ندارند اقدام به سرقت می‌کردند.

اسدبیگی گفت: همچنین آن‌ها زنگ خانه‌هایی که چراغ هایشان خاموش بود را زده و پس از چند نوبت تکرار این کار در صورتی که کسی جواب نمی‌داد از خالی بودن منزل مطمئن شده و نسبت به سرقت اقدام می‌کردند.

او شگرد سارقان، را توپی زنی و شکستن درب ضد سرقت، دیلم اندازی، بالکن روی برای سرقت از واحد‌های طبقه اول استفاده می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان با بیان اینکه بهترین راهکار برای پیشگیری از سرقت را نصب دوربین، دزدگیر، استفاده از نرده یا آکاردیون، نصب نرده به ویژه برای واحد‌های طبقه نخست دانست و گفت: خانه، داخل یخچال فریزر، کابینت و کمد لباس‌ها محل مناسبی برای نگهداری طلا نیست.

اسدبیگی گفت: خانواده‌ها برای حراست از امئال با ارزش بهتر است از صندوق امانت برای نگهداری طلاجات، پول و مدارک ارزشمند استفاده کنند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده پرسه زنی افراد و خودرو‌های مشکوک در کنار منازل و محلات خلوت موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

آمار سرقت در ۶ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.